شنبه 06 مرداد 1403

وابستگی همه واحدهای تولیدی به دولت، آسیب‌زاست

  • 1402/05/21 - 12:05
  • - تعداد بازدید: 458
  • - تعداد بازدیدکننده: 440
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zw9c
امام جمعه اصفهان:

وابستگی همه واحدهای تولیدی به دولت، آسیب‌زاست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: وابستگی همه واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ به دولت در بخش های مختلف بویژه انرژی برق، آسیب‌زاست.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: در سال های گذشته وابستگی شدیدی از سوی صنایع بزرگ به منابع دولتی مانند برق ایجاد شده است در حالی‌که باید این صنایع، برق خود را تولید کنند.

وی به‌مناسبت ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک و در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: لازم است شهرک های صنعتی به سمت تولید برق برای صنایع حرکت کنند و در این کار از انرژی خورشیدی به بهترین نحو بهره بگیرند.

امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به اینکه باید بر همه صنایع کوچک استان نظارت وجود داشته باشد، تصریح کرد: لازم نیست همه واحدهای تولیدی کوچک در شهرک های صنعتی مستقر شوند زیرا آسیب هایی به‌همراه دارد اما برخی از واحدهای بسیار کوچک با اشتغال محدود می توانند به شرط نظارت دقیق بر آنها در شهرها مستقر شوند.

وی با اشاره به مجموعه اقدام های انجام شده در شرکت شهرک های صنعتی در سال های گذشته، گفت: فضاسازی محیطی، آسفالت معابر، بهسازی مسیرها و رسیدگی به ظاهر شهرک های صنعتی می تواند از دلایل رغبت تولیدگران برای استقرار در این شهرک ها باشد اما چندان شاهد تحقق چنین اموری نیستیم و وضعیت نامناسب و نبود فضای سبز و عدم اهتمام کافی مدیریت ها در این زمینه مشهود است.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین با بیان اینکه یکی از ضعف ها این است که درباره تولید و تولیدکنندگان، بیشتر از عمل، شعار داده می شود، گفت: نیاز به تولید با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب یک اصل در کشور است و دولت نیز باید در تامین کردن ابزارهای تولید تسهیل‌گر باشد.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم تولید در کشور رونق بخشیده شود، باید سود حاصل از تولید بسیار بیشتر از سود پرداختی بانک ها به سپرده ها باشد تا سرمایه داران برای ورود سرمایه های خود به عرصه تولید رغبت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان نیز در این نشست با ارائه گزارش عملکرد این شرکت، گفت: ۸۰ شهرک صنعتی مصوب در سطح استان وجود دارد.
رسول سواری با بیان اینکه بیشتر صنایع کوچک در شهرک های صنعتی مستقر است، افزود: بالغ بر هشت هزار واحد فعال در سطح استان فعالیت می کند و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و پیگیری دولت سیزدهم، فرایند فعالیت صنایع کوچک خوب بوده است.
وی ادامه داد: امروز شرایط صنایع کوچک و بزرگ، قابل قبول است و بسیاری از واحدهای تولیدی استعداد صادرات دارند.

۸۰ شهرک صنعتی مصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.

تاکنون ۵۰ درصد از شهرک های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند و بیش از ۱۶۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.

۲۱ مردادماه به‌عنوان روز حمایت از صنایع کوچک از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شده است.

  • گروه خبری : گروه اسلایدر سمت چپ,گروه فراخوان
  • کد خبر : 22261
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب